Pretlaky a otlaky alebo prečo tieto texty

Počas našej kampane sme si vypočuli veľa zaujímavých podnetov a zažili množstvo situácií, v ktorých by sa kreativita dala krájať. Cítime veľký pretlak inšpiratívnych myšlienok, ktoré sme „za jazdy“ nestihli spracovať, a bola by škoda sa o ne nepodeliť. Zároveň sme si vypočuli aj veľa ponôs a precítili mnoho otlakov, ktoré dnes deti, rodičov aj učiteľov omínajú. Chceli sme vedieť viac a to sa nám aj podarilo. No hoci sme v rôznych kútoch Slovenska stretli množstvo angažovaných ľudí, so všetkými sme sa osobne stretnúť nemohli. Mnohí ľudia o našej snahe vypočuť si ich predstavy o vzdelávaní ani nevedia.  Niektorým nemusí byť úplne jasné, do čoho sme sa to vlastne pustili, prečo a ako to robíme. A mnohí chcú vedieť, čo s tým chceme robiť ďalej. O tom všetkom budú ďalšie texty.

pisa-mail

Než sa budeme opäť čudovať

Slovenské školy nedostávajú podporu v takej kvantite a kvalite, aby mohli vzdelávací proces aj výsledky zlepšovať. [...]
kampan_tim

Oceňujeme prvý krok

Ministerstvo školstva zverejnilo návrh základných téz Národného programu rozvoja výchovy a vzdelávania pod názvom UČIACE SA SLOVENSKO. Po takmer troch rokoch kampane Chceme vedieť viac vítame tento krok z dvoch dôvodov: obsahového aj procesného. [...]
PF__1384

Získali sme Cenu Nadácie Orange za rok 2015

V rámci Ceny Nadácie Orange v kategórii Vzdelávanie sme získali 2. miesto za aktívne včlenenie témy vzdelávania do centra verejného záujmu v rámci kampane Chceme vedieť viac. [...]
_NO-cena-FB-cover_moninacie

Sme nominovaní na cenu Nadácie Orange

Členovia hodnotiacich komisií rozhodli o nomináciách 7. ročníka Ceny Nadácie Orange v kategóriách Sociálna inklúzia, Vzdelávanie a Komunitný rozvoj. [...]
hrabg

Ako vnímame stav školstva a systém vzdelávania?

Prinášame výber z podnetných myšlienok a názorov na stav školstva a systém vzdelávania, ktoré sme zaznamenali počas roka 2015. [...]
vbatlas

Vlado Burjan o kampani Chceme vedieť viac

Atlas predstáv o budúcnosti vzdelávania na Slovensku uviedli do života viacerí hostia, medzi nimi aj Vlado Burjan, ktorý veľmi pekne zhrnul zmysel kampane Chceme vedieť viac a predstavil účel atlasu. [...]
christmas_snow_globe

Zatriasť školstvom nestačí

Predstavte si, že sa raz ráno zobudíte a zo správ sa dozviete, že podľa najnovších zistení sú slovenské školy nadpriemerne dobré v medzinárodných porovnaniach. Žiaci sa v nich dobre cítia, učitelia ich radi a inovatívne učia a rodičia so školami aktívne spolupracujú. Čo sa medzitým stalo? [...]
vrilust

Education for the 21st century: repairing the machine or reinventing the game?

Blessed are the poor in discussion, for theirs is the management of education. While this adaptation of Matthew [5:3] may sound blasphemous, it sadly fits the reality of education in Slovakia. There is hardly any policy area where so many changes would produce so little effect. Why? Policy-makers almost never discuss their proposals with those who ‘live’ education every day. [...]
Workshop v Banskej Bystrici

Urobme zo vzdelávania ozajstnú prioritu!

V nasledujúcich mesiacoch sa môže rozhodovať o budúcnosti vzdelávania a my k tomu chceme prispieť. Ak naše aktivity môžete podporiť sami, ozvite sa nám. Ak poznáte iných potenciálnych podporovateľov, dajte im o našej kampani vedieť. [...]
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Chceme vedieť viac bolo aj na Pohode

AJ na Pohode sme sa rozprávali o potrebe zmien v školskom systéme a o tom, že pri akejkoľvek diskusii treba mať na zreteli predovšetkým samotné dieťa. [...]
kampan_tim_2

Udialo sa v tíme kampane

V našom tíme sa udeje zmena, ktorá môže prispieť k prehĺbeniu politickej diskusie o vzdelávaní v nadchádzajúcom predvolebnom čase. [...]
IMG_1458

Dva milióny budúcností, tri či jedna spoločná?

V oblasti vzdelávania nám na Slovensku chýba zmysluplná vízia. Prvým krokom k načrtnutiu spoločensky široko akceptovateľnej vízie vzdelávania je spoznať hodnoty, preferencie a predstavy ľudí o žiaducom vývoji spoločnosti. [...]
Image courtesy iferrero from Stock.xchng

„My by sme sa aj pýtali…

Najprv deti učíme chodiť a rozprávať, aby sme im potom v školách na dlhé roky zakazovali voľne sa hýbať a pýtať. Dnešný deň detí je dobrá príležitosť na zamyslenie, ako sa k deťom správame počas zvyšných dní v roku. [...]
IMG_1113

Čo hovorí Testovanie 9 a čo naň hovoria ľudia?

Na zverejnené výsledky Testovania 9 reagujú mnohí ľudia prekvapenou otázkou: „Ak je priemerná úspešnosť zodpovedaných otázok v testoch okolo 50%, znamená to, že tie naše deti sú také slabé?!“ Nemusia byť. Odpoveď na túto otázku však z testov nedostaneme. [...]
IMG_1612

Čo vlastne ľudia vo vzdelávaní chcú?

Aké sú predstavy tých, ktorých sme na workshopoch nestretli? Ako široké je spektrum názorov na vzdelávanie? A k akej jeho podobe sa široká verejnosť prikláňa? [...]
IMG_3318

Vzdelávanie ako gombička vs. paralýza z analýzy

Pre mnohých je náročné uvažovať v súvislostiach, a práve preto je zvažovanie návrhov z rôznych uhlov pohľadu mimoriadne dôležité. Každý názor totiž v sebe nesie potenciál dobrého nápadu. Až keď sa spoločne premyslí a skĺbi s ďalšími nápadmi, môžu vytvoriť funkčný celok. [...]
workshop_KE

Prečo je vzdelávanie politickou témou?

Na Slovensku nemusíme chcieť fínsky, britský, singapurský či mexický model vzdelávania. Čo však chcieť môžeme a na čom by sme dokonca mali trvať, je, aby dotknutí aktéri a široká verejnosť neboli pri koncipovaní zásadných dokumentov vzdelávacej politiky prehliadaní. Preto chceme vedieť viac nielen o všetkom, čo sa deje v rezorte školstva, ale aj o tom, aké predstavy o budúcnosti vzdelávania majú ľudia naprieč Slovenskom. [...]
CHVV-90

Už nechceme zajace z klobúka!

Už 25 rokov sa v našom školstve dejú väčšie či menšie zmeny bez toho, aby sa k nim mohli vyjadriť ľudia, ktorých sa bezprostredne týkajú. Nezbierajú a nezohľadňujú sa podnety z praxe, nenapĺňajú sa potreby, záujmy a predstavy detí, rodičov, učiteľov a ďalších aktérov. Vzdelávacia politika sa robí „od stola“, bez verejnej diskusie a spätnej väzby. Mnohí ľudia už preto rezignovali... [...]

Podporte kampaň

Týždeň v školstve mailom

Organizátor

Kreatívny
partner

Back to Top