2 roky kampane CHCEME VEDIEŤ VIAC o budúcnosti vzdelávania

2 roky kampane CHCEME VEDIEŤ VIAC o budúcnosti vzdelávania

[one_half last=“no“]Občianske združenie Nové školstvo sa snaží oživiť verejnú diskusiu o našom školstve kampaňou CHCEME VEDIEŤ VIAC o budúcnosti vzdelávania na Slovensku. V centre pozornosti kampane stoja najmä deti a tínedžeri, ich problémy a potreby.[/one_half]

[one_half last=“yes“]Kampaň CHCEME VEDIEŤ VIAC je zameraná na širokú, najmä rodičovskú verejnosť a postupne otvára viacero tém, ktoré v doterajších diskusiách o školstve ostali zväčša nepovšimnuté. [/one_half]

128-start31. január 2014

[one_half last=“no“][youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SV8ZkMOLlrg[/youtube][/one_half]

[one_half last=“yes“]Kampaň symbolicky odštartovala fínska ministerka školstva Krista Kiuru, ktorá sa s nami podelila o fínsku skúsenosť s reformou školstva a vyzdvihla kľúčovú rolu verejnej diskusie v tomto procese.

2-roky-foto-1

[/one_half]

128-child

marec až november 2014

[one_half last=“no“]V priebehu roka 2014 sme v rôznych regiónoch Slovenska realizovali tvorivé workshopy. Zámerom bolo zozbierať čo najviac názorov, návrhov a predstáv verejnosti na budúcnosť vzdelávania na Slovensku. Pýtali sme sa rôznych aktérov – detí, rodičov, učiteľov, laikov i odborníkov – pretože každý má k tomu čo povedať.

2-roky-foto-2

[/one_half]

[one_half last=“yes“][youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8007h0cCZpY[/youtube][/one_half]

128-people

25. november 2014

[one_half last=“no“][youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Mcx0zwH48bc[/youtube][/one_half]

[one_half last=“yes“]Najprv sme spoločne s ľuďmi v rôznych kútoch krajiny uvažovali o tom, ako sa vzdelávanie zmenilo počas uplynulých 25 rokov a ako by mohlo vyzerať o ďalšie štvrťstoročie. Predstavy detí a dospelých sme následne verejnosti predstavili na neformálnom podujatí prezentujúcom dovtedajšie zistenia kampane.

2-roky-foto-3

[/one_half]

apríl až jún 2015

[one_half last=“no“]Iba 8% ľudí na Slovensku si myslí, že naše školstvo sa vyvíja dobrým smerom. Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu verejnej mienky, ktorý pre kampaň Chceme vedieť viac na prelome apríla a mája 2015 zrealizovala agentúra TNS Slovakia. Vyše polovica opýtaných (55%) je presvedčených, že školstvo iba prešľapuje na mieste a až tretina (32%) sa domnieva, že sa vyvíja zlým smerom. V priebehu mája a júna sme postupne zverejnili štyri tematické správy o zisteniach z prieskumu.

2-roky-foto-4

[/one_half]

[one_half last=“yes“][youtube]http://www.youtube.com/watch?v=smsiYyWoUcM[/youtube][/one_half]

30. november 2015

[one_half last=“no“][youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Orf5UHq5i4s[/youtube][/one_half]

[one_half last=“yes“]Koncom novembra 2015 sme prezentovali Atlas predstáv o budúcnosti vzdelávania na Slovensku. Podujatie sa konalo pod záštitou prezidenta SR Andreja Kisku. Tlačenú podobu atlasu si naďalej môžete objednať. K dispozícii dávame tiež online verziu na adrese atlas.chcemevedietviac.sk. Atlas opisuje rôzne modely budúcnosti v kontexte najnovších prieskumov a zozbieraných predstáv detí aj dospelých z celého Slovenska. Je naším príspevkom k zmene doterajšieho uvažovania o vzdelávaní.

2-roky-foto-5

[/one_half]

január 2016

[one_half last=“no“]V januári 2016 sme v rámci kampane Chceme vedieť viac o organizovali prvý zo série okrúhlych stolov zástupcov politických strán a odborníkov v oblasti vzdelávania. Po každom z okrúhlych stolov mienime publikovať správu o priebehu diskusie vrátane toho, na čom sa účastníci okrúhleho stola zhodli resp. o čom je potrebné naďalej diskutovať.

2-roky-foto-6

[/one_half]

[one_half last=“yes“]

[/one_half]

[one_half last=“no“][/one_half]

[one_half last=“yes“][/one_half]

Prihláste sa na odoberanie newslettra:

 

Partner kampane

Partner kampane: Nadácia Orange

Kampaň podporili

 

Supported [in part] by a grant from the Foundation Open Society Institute in cooperation with the Education Support Program of Open Society Foundations

 

Partner kampane: Nadácia Slovenskej sporiteľne

 

Partner webu kampane

Partner kampane: Platon webhosting

Štart kampane finančne podporili

[one_fourth last=“no“]

bridesmaid dresses

[/one_fourth]

[one_fourth last=“no“]

Partner kampane: Fínske veľvyslanectvo

[/one_fourth]

[one_fourth last=“no“]

Partner kampane: České centrum

[/one_fourth]

[one_fourth last=“yes“]

Partner kampane: Mesto Šamorín

[/one_fourth]

logo-osf

Mediálni partneri kampane

[one_third last=“no“]

Partner kampane: Dobrá škola

[/one_third]

[one_third last=“no“]

Partner kampane: Trend

[/one_third]

[one_third last=“yes“]

Partner kampane: Mama a ja

[/one_third]

[one_third last=“no“]

Partner kampane: Eduworld

[/one_third]

[one_third last=“yes“]

Partner kampane: Zones.sk

[/one_third]

Podporte kampaň

Organizátor

Kreatívny
partner

Back to Top