Nové školstvo a Nadácia Milana Šimečku organizovali dňa 27. mája 2014 v Park Inn Danube Hotel Bratislava ďalšiu verejnú prednášku s diskusiou v rámci iniciatívy Verejná komisia pre reformu vzdelávacej politiky, tentoraz na tému:
Ako školský systém v Anglicku reaguje na individuálne potreby detí
Anglicko v oblasti inkluzívneho vzdelávania inšpiruje celý svet. V Londýne je takých škôl, ktoré navštevujú deti z rôznych komunít spoločne, viac než kdekoľvek inde na svete. Anglická skúsenosť presahuje tri desaťročia aktívnej snahy o zaradenie všetkých detí, bez ohľadu na ich pôvod a ich schopnosti, spoločne do bežných základných škôl. Ide o príbeh, ktorý v sebe nesie tak úspechy, ako i neúspechy. Zdieľanie tejto jedinečnej skúsenosti s inkluzívnym modelom vzdelávania môže ďalším krajinám, vrátane Slovenska, len a len pomôcť.
Prednášal Daniel Sobel, hlavný konzultant pôsobiaci v rámci organizácie Inclusion Expert v Londýne.
Videozáznam úvodného slova organizátorov, ako i videozáznam z prednášky a diskusie v anglickom jazyku s tlmočením do slovenčiny nájdete nižšie. Prezentáciu Daniela Sobela v angličtine nájdete taktiež nižšie. Osobitne ešte nižšie ponúkame i verziu videozáznamu prednášky v anglickom jazyku.
Zuzana Zimenová a Peter Dráľ | úvodné slová organizátorov prednášky
[youtube]http://youtu.be/qWGkSLVztvk[/youtube]
Daniel Sobel: Ako školský systém v Anglicku reaguje na individuálne potreby detí | prednáška s tlmočením
[youtube]http://youtu.be/tsfIVWzVej0[/youtube]
Daniel Sobel: Ako školský systém v Anglicku reaguje na individuálne potreby detí | diskusia s tlmočením
[youtube]http://youtu.be/tlLuFIYIOkw[/youtube]
Daniel Sobel: Ako školský systém v Anglicku reaguje na individuálne potreby detí | prezentácia | EN
Daniel Sobel: How England has catered for the individual needs of students | EN
[youtube]http://youtu.be/oSMHBicEWNA[/youtube]
Fotogaléria
Ďalšie informácie o prednáške a prednášajúcom nájdete na webe Nového školstva tu.