Čo priniesol týždeň
28. 4. – 4. 5. 2014

Čo priniesol týždeň

Pezinská televízia priniesla reportáž z workshopu v rámci kampane CHCEME VEDIEŤ VIAC o budúcnosti vzdelávania na Slovensku; Profily finalistov ankety Zlatý Amos v Učiteľských novinách; Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu zverejnilo nové pedagogicko-organizačné pokyny; Rezort školstva odporúča školám zavádzať inkluzívne vzdelávanie na všetkých úrovniach; Mladí ľudia si nevedia správne vybrať prípravu na povolanie; Do súťaže stredných odborných škôl Mladý ekofarmár sa po prvý krát zapoja aj žiaci základných škôl

Zuzana Zimenová: Cieľom je, aby rodina a škola navzájom nebojovali

Rodičia, ktorí vodia do škôl svoje deti dnes, chcú vedieť, čo ich tam čaká zajtra, o rok, o dva. Preto sa v našich aktivitách sústredíme na obe oblasti ich záujmu – na spoločné uvažovanie o možných scenároch vzdelávania v budúcnosti, aj na komentovanie aktuálneho diania v školstve. Jednotiacim prvkom sú deti a ich potreby, ktoré by mali školy vedieť naplniť.

Čo priniesol týždeň
21. 4. – 27. 4. 2014

Čo priniesol týždeň

V rámci kampane CHCEME VEDIEŤ VIAC sa konal v Bratislave ďalší okrúhly stôl; V Pezinku sa konali tvorivé workshopy pre žiakov základnej školy a pre verejnosť; Vláda vzala na vedomie Správu o mládeži v SR; Vláda schválila Stratégiu SR pre mládež na roky 2014 – 2020; Ministerstvo školstva navrhlo 43 základným školám zrušiť vzdelávanie na 2. stupni; Rezort školstva monitoruje kvalitu vzdelávania dospelých; Šéf rezortu práce, sociálnych vecí a rodiny Ján Richter presadzuje v odbornom vzdelávaní návrat pred rok 1989

Workshop v Pezinku 24. 4. 2014

Aká je budúcnosť vzdelávania na Slovensku? Túto otázku si kládol v poradí druhý workshop, ktorý sa v rámci kampane Chceme vedieť viac uskutočnil dňa 24. apríla 2014 na Mestskom úrade v Pezinku.

Čo priniesol týždeň
14. 4. – 20. 4. 2014

Čo priniesol týždeň

Proces komplexnej akreditácie vysokých škôl nevytvoril tlak na potrebnú inováciu prípravy budúcich učiteľov; Učebnice budú školám chýbať aj v ďalšom školskom roku; Štátny inštitút odborného vzdelávania pozná výsledky pasportizácie stredných odborných škôl; ZMOS nesúhlasí s návrhom ministra Dušana Čaploviča, aby boli učitelia zamestnancami ministerstva; Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu mení systém priznávania sociálnych štipendií vysokoškolákom

Zuzana Zimenová: Chceme vedieť viac je obojsmerná informačná kampaň

Tu nikdy neprebehla dostatočne široká verejná diskusia, z ktorej by vyplynulo, ako si verejnosť budúcnosť vzdelávania predstavuje. Nevieme, aké rôzne predstavy existujú, ktoré z nich sú väčšinové a ktoré okrajové, ako sú navzájom kompatibilné. Chceme rozprúdiť odbornú aj verejnú diskusiu na túto tému.

Čo priniesol týždeň
7. 4. – 13. 4. 2014

Čo priniesol týždeň

Kampaň CHCEME VEDIEŤ VIAC o budúcnosti vzdelávania na Slovensku rezonuje aj v médiách; Školy dostanú doplnkový učebný text o holokauste; Dňa 8. 4. sme si pripomenuli Medzinárodný deň Rómov; Rezort školstva informoval o úspešnej realizácii národného projektu pre školy so žiakmi z marginalizovaných rómskych komunít; Školy avizujú vážne problémy s implementáciou spomínaného projektu; Účinnosť nových štátnych vzdelávacích programov sa odkladá o rok; Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu opäť navrhuje, aby sa učitelia stali verejnými činiteľmi

Zuzana Zimenová: Do školy vo Fínsku chodia deti rady

Zmena je dlhodobý proces. Doposiaľ nikdy nebol čas na pokojné a skutočne kreatívne premýšľanie o zmenách v školstve. To totiž nejde zo dňa na deň, ako sa nás niekedy snažia presvedčiť politici. My však nechceme do verejnosti pretláčať model ideálnej školy, naopak, chceme sa spoločne rozprávať.

Čo priniesol týždeň
31. 3. – 6. 4. 2014

Čo priniesol týždeň

Ak budú učitelia zamestnancami ministerstva školstva, môže sa urýchliť ich prepúšťanie; Podľa rezortu školstva majú byť výsledky žiakov v Testovaní 9 jedným z kritérií na posúdenie kvality učiteľskej práce; Iniciatíva Peniaze do škôl upozornila na ďalšie plytvanie v systéme školstva; Rezort školstva pokračuje vo vydávaní Učiteľských novín; Slovensko je v celkovom vybavení škôl druhou najhoršou krajinou z krajín OECD; Učebnice na školský rok 2014/2015 stále chýbajú

Školstvo zabudlo na deti

Svet sa mení. A je v ňom čoraz viac detí, ktorým tradičný spôsob vzdelávania nesedí. Respektíve im naše školy nedokážu dať to, čo potrebujú. Nielen rodičia, ale i učitelia sú frustrovaní. V súčasnom systéme sa ťažko motivuje, nehovoriac o nízkej prestíži učiteľského zamestnania. Niečo treba od základov zmeniť. Vieme ale o školách a školstve efektívne diskutovať, aby táto zmena mohla nastať?