V rámci kampane sme zorganizovali sériu tvorivých workshopov na východe Slovenska; Uzatvárame online diskusiu na tému Regulácia vzdelávania; Koncoročné odmeny pre pedagogických a nepedagogických zamestnancov budú v rôznej výške; Ministerstvá práce a školstva pripravili spoločný projekt Späť do školy; Štátny vzdelávací program pre základné školy by mal mať dva varianty; Kauza porušenia zákona zo strany ministerstva školstva pri verejnom obstarávaní distribúcie učebníc pokračuje; Vyradené učebnice putovali do New Yorku; Neprimeraná výška odmien na Katolíckej univerzite v Ružomberku
MALI
Príbeh školou odstrčeného dieťaťa cudzincov na Slovensku Prednedávnom prišlo na našu školu dievčatko z Thajska. V tom čase malo jedenásť rokov. Jej rodičia boli na Slovensku už dlhšie, Mali za nimi pricestovala po roku ich pobytu u nás. Po príchode na Slovensko zažila Mali poriadny kultúrny šok – iní ľudia, iná klíma, iná strava, iné náboženstvo. Všetko tu bolo pre ňu nové. … Read More
Workshop v Košiciach 6. 11. 2014
Vo štvrtok 6. novembra 2014 sa konal ďalší zo série tvorivých workshopov pre verejnosť v rámci kampane CHCEME VEDIEŤ VIAC. Zavítali sme do Košíc. O budúcnosti vzdelávania sme diskutovali najprv s deviatakmi na Základnej škole Ľudovíta Fullu na Maurerovej ulici v Košiciach. Popoludní sme v priestoroch Verejnej knižnice Jána Bocatia uvažovali o možných podobách vzdelávania v budúcnosti spoločne s učiteľkami, … Read More
Workshop v Poprade 5. 11. 2014
V stredu 5. novembra 2014 sa konal ďalší zo série tvorivých workshopov v rámci kampane CHCEME VEDIEŤ VIAC. Navštívili sme Poprad. O budúcnosti vzdelávania sme diskutovali najprv s ôsmakmi Spojenej školy Letná. Keďže sme v Poprade narazili na nevôľu diskutovať o budúcnosti vzdelávania v čase pred komunálnymi voľbami, workshop pre verejnosť sa nám nepodarilo zorganizovať. Pokúsili sme sa preto na … Read More
Workshop v Rožňave 4. 11. 2014
V utorok 4. novembra 2014 sa konal ďalší zo série tvorivých workshopov pre verejnosť v rámci kampane CHCEME VEDIEŤ VIAC. Tentoraz v Rožňave. O budúcnosti vzdelávania sme diskutovali najprv s ôsmakmi základnej školy na Ulici pionierov. Popoludní sme v priestoroch rožňavskej Radnice uvažovali o možných podobách vzdelávania v budúcnosti spoločne s rodičmi, učiteľmi, občanmi a poslancami mestského zastupiteľstva v Rožňave. … Read More
EMA
Príbeh dieťaťa s Downovým syndrómom, ktoré základná škola odmietla ďalej vzdelávať Ema má Downov syndróm. Jej schopnosti sú v tzv. hraničnom pásme, čo znamená, že sa pri vhodnej pomoci a motivácii dokáže veľa naučiť. Čistá jednotkárka z nej zrejme nikdy nebude, základné učivo v rámci povinnej školskej dochádzky sa však zvláda učiť spolu s ostatnými deťmi. Ema je dnes ôsmačka v bežnej základnej škole. Prvý stupeň základnej … Read More
Čo priniesol týždeň
27. 10. – 2. 11. 2014
Na webe kampane prebieha diskusia na tému Regulácia vzdelávania; Časť odbornej verejnosti požaduje, aby nové štátne vzdelávacie programy ponechali školám viac voľnosti; Učitelia vyzývajú na zverejnenie návrhov štátnych vzdelávacích programov; Úrad pre verejné obstarávanie potvrdil v rezorte školstva porušenie zákona; Učitelia dostanú vianočné odmeny; Parlament schválil zmeny vo viacerých zákonoch týkajúcich sa školstva; Ministerstvo školstva zverejnilo návrh zákona o odbornom vzdelávaní
ONDREJ
Príbeh dyslektika, ktorý je rád, že bežnú školu mohol vymeniť za domácu Volám sa Ondrej. Mám päť súrodencov. Ja som asi tak v strede. Mám deväť rokov a chodím do domácej školy. Na začiatku druhého ročníka som odišiel zo školy kvôli tomu, že som dyslektik. Škola sa mi veľmi nepáčila. Nemal som tam skoro žiadneho kamaráta. V domácej škole ich … Read More
LAURA
Príbeh šikanovania dyslektičky na gymnáziu Polroka doučujem Lauru – druháčku na gymnáziu – angličtinu. Dievča má dyslexiu, prestúpilo z iného gymnázia, kde angličtinu nemalo a navyše má vážne zdravotné problémy, kvôli ktorým veľa hodín vymeškalo. Napriek tomu mám pocit, že to s tou jej angličtinou nie je až také tragické, mohla by byť taká slabšia trojkárka. Jej učiteľka si to však … Read More
CHARLOTTE ET AL.
Vypočutie zdravotne znevýhodnených detí a mládeže v Európskom parlamente Dňa 7. novembra 2011 predstavilo v Európskom parlamente 88 mladých ľudí z 31 európskych krajín svoje názory na inkluzívne vzdelávanie. Cieľom tohto vypočutia bolo plnohodnotne zapojiť mladých ľudí vo veku od 14 do 19 rokov do diskusií o spoločnom vzdelávaní žiakov so zdravotným znevýhodnením a ich zdravými spolužiakmi v bežných školách. Nominovaní delegáti … Read More